3 Mart 2017 Cuma

Taze baklaya bi şans verin

Anne evindeyken, uzun yıllar bir kez bile şans tanımadım taze baklaya. Hatta ara sıra anneme "pişirme şunu bu evde" diye çıkıştığımı bile hatırlıyorum.

Evlendim, "ben hiç yemek seçmem ama sadece iki şeyi yemem" dedi eşim: İşkembe Çorbası ve Taze Bakla. Gel gör ki, ben baklayla aramı çoktan düzeltmiştim. Üstelik dereotuyla da...

Evliliğimizin ilk baharında pazarda görür görmez kaptım yarım kilo baklayı. Niyetim kendime göre pişirip, tek başıma yemek. Diğer yemeklerin yanında koydum sofraya, yanında da sarımsaklı yoğurt. Tadına bakmasını bile teklif etmedim eşime, ne de olsa yazmışım kafama "bakla yemez" diye. Hiç ses çıkarmadan aldı bir kaşık tabağına, döktü üstüne yoğurdunu. Yedi... ve çok sevdi :)

İşte o günden beri, bakla çıkar çıkmaz alır, pişiririm. Şimdi de evde baklaya henüz hiç şans vermemiş birisi var ama... kızım... Henüz 9 yaşında olduğunu düşünürsek, sanırım biraz daha zamana ihtiyacı var.



ZEYTİNYAĞLI TAZE BAKLA
6-8 KİŞİLİK

1 kg taze bakla
Yarım limon
1 çay bardağı zeytinyağı
1 büyük boy soğan (yemeklik doğranmış)
1 adet küp şeker
2 tatlı kaşığı un
1,5 su bardağı su
Yarım demet dereotu (ince kıyılmış)
Tuz (arzu edilen miktarda)

* Büyük bir kaba su doldurup içine limonu sıkın ve kabuğunu da suyun içine atın.  Baklaların başlarını temizleyip, boylarına göre 2'ye veya 3' kesin ve bu suya atın. Baklaları bu suda yıkayıp, süzün.

* Zeytinyağını ısıtıp, soğanları katın. Tuz ve şekeri ekleyin. Orta ateşte ve karıştırarak, soğanlar sararıncaya kadar, yaklaşık 3-4 dak. kavurun.

* Süzdüğünüz baklaları ekleyin. Arada tahta bir kaşıkla karıştırarak yaklaşık 10 dak. pişirin.

* Oda sıcaklığındaki suya 2 tatlı kaşığı unu ekleyip, topak kalmayana kadar karıştırın. Suyu baklalara ekleyin. Tencerenin kapağını kapatın ve artık hiç karıştırmayın.

* Orta ateşte ve tencerenin kapağını hiç açmadan, yaklaşık 50-60 dak. kadar pişirin.

* Ateşi kapatıp, baklaları piştiği tencerede soğumaya bırakın. Soğuduğunda servis kabına alıp, üstüne dereotlarını serpin. Sarımsaklı yoğurtla birlikte soğuk servis yapın.

Not: Tüm zeytinyağlılar gibi, bakla da bir gün buzdolabında dinlendiğinde daha lezzetli oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder