31 Temmuz 2014 Perşembe

Bezelye Fava

Geçen sene, Kurban Bayramı tatili... Rodos'tayız... Gördüğümüz bütün marketlere girip çıkıyoruz Şebnem ile... hedefimiz Şebnem'in daha önce Midilli'den bulup aldığı kuru bezelyelerden almak.

Bu kuru bezelyeleri ne yapacağımızı bilmiyorum. Ama mutfağı lezzetli mi lezzetli, damak tadı neredeyse benimkiyle tamamen aynı arkadaşım aradığına göre, ben de aramalıyım diye düşünüyorum. Raflar arasında hızla ilerlerken de, bu bezelyelerden fava yapıldığını öğreniyorum. Üçüncü markette mutlu sona ulaşıyoruz ve hoooppp 2 paket kuru bezelye çantada...

Beni kuru bezelye ile tanıştıran Şebnem olduğu için, yapma vakti gelince de tarifi almak için onu arıyorum tabii... İnternette pek çok bezelye fava tarifi var. Ama benim için en güzel bezelye fava tarifi Şebnem'inki! Diğer tarifleri denediğimden değil... Onun tarifine güvendiğimden ve her seferinde tadanlar tarafından çok beğenildiğinden.


Bezelye Fava
4-6 kişilik

250 gr kuru bezelye (bir gece önceden ıslatılmış)
1 adet büyük boy kuru soğan (kabukları soyulmuş, bütün)
2 adet kesme şeker
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 adet kırmızı soğan (ince piyaz doğranmış)
Tuz

* Bezelyeleri süzüp, yıkayın. Tekrar iyice süzüp bir tencereye alın.

* Bütün soğanı, kesme şekerleri ve zeytinyağını ilave edin. Bezelyelerin üzerini 2 parmak geçecek kadar su ekleyip, orta ateşte kaynamaya bırakın.

*Kaynamaya başlayınca ateşi kısıp, bezelyeler yumuşayıncaya kadar, yaklaşık 15-20 dak. haşlayın.

* Bezelyeler haşlanınca, soğanı tencereden alın (tencerede biraz su kalmış olacak, bunu süzmeyin) ve tuz ekleyin. Bütün malzemeyi, pürüzsüz olana kadar  blendır'dan geçirin.

* İçinde tane bezelye kalmadığına emin olduğunuzda servis tabağına alın ve hemen kırmızı soğanları serpin. Üzerine zeytinyağı gezdirip, oda sıcaklığında soğumaya bırakın.

* Arzu ederseniz üzerine taze sıkılmış limon suyu gezdirerek servis yapabilirsiniz.

Not 1: Bezelyeler haşlandığında tencerede çok fazla su kaldığını düşünüyorsanız, birazını süzebilirsiniz.

Not 2: Kırmızı soğanları fava sıcakken ekleyerek, tadının favaya daha iyi geçmesini sağlarsınız.

Not 3: Üzerine gezdirdiğiniz zeytinyağını içine çekeceğinden, tam sofraya getirmeden önce bir miktar daha zeytinyağı gezdirebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder