30 Aralık 2014 Salı

Burhaniye Düğün Mantısı

Tatil yollarını severim... Camdan içeri giren ılık rüzgar, sesi hafiften açık çalan müzik, daha önce defalarca geçmiş olsan da, her seferinde bir başka güzel gelen Ege yolları, yolun sonunda seni bekleyen denizi düşünmek...

Dönüşü ise ayrı bi güzeldir. Yüreğimdeki Ege'den ayrılıyor olma hüznünü, yoldaki lezzetlerle avuturum çünkü. Yol boyunca yiyip-içtiklerimiz ayrı, eve gelince kilerdeki yerini almak üzere bagajı dolduranlar olur. Evin kapısının önünde neler boşaltılır o bagajdan neler? Şişe şişe karadut suları, kışlık kavunlar, çıtır leblebiler... ve Balıkesir pazarına girilmişse, kavanozlamak için kasa kasa domatesler, közlenecek kırmızı biberler... ekşi mayalı ekmekler, ev yapımı salçalar...


Bu yazıya konu olan ise, geçen seneki tatil arkadaşım Şebnem'in "geçerken mutlaka al" diyerek bana öğrettiği ve benim de fırsatı kaçırmayarak, denemek üzere bir kutu (ki 800 gr kadar) aldığım Burhaniye Düğün Mantısı. Şimdi "neden daha çok almadım ki" diye çok pişmanım.

Burhaniye Düğün Mantısı, Burhaniye'de küçücük dükkanlarda satılıyor. İçi boş kapatılmış mantı hamurları kızartılmış ve kurutularak bir kutuya doldurulmuş. Üzerindeki etikette "Hazırlanışı" için (noktasına virgülüne dokunmadan) şunlar yazıyor:

1- Sade olarak
2- Üstüne yoğurt dökülerek
3- Üzerine 1 çay bardağı et suyu veya normal sıcak su dökülüp 5 dakika bekletildikten sonra sarımsaklı yoğurt, sade yoğurt üzerine baharat veya istenilen sos dökülerek servis edilir.

Ben de sonundan yazdan bu yana buzdolabında bekleyen kutuyu çıkardım ve kendi yemeğimi uydurdum. Bizim evde Burhaniye Düğün Mantısı tavuklu pişirildi, test edildi, beğenildi...


Tavuklu Düğün Mantısı
4 Kişilik

800 gr Burhaniye düğün mantısı
3 tavuk göğsü
1 kase sarımsaklı yoğurt
2 kaşık tereyağı
1 tatlı kaşığı toz kırmızıbiber
Tuz

* Tavuk göğüslerini bir tencereye alıp, 2 parmak üzerlerine çıkacak kadar temiz su ve tuz ekleyin. Orta ateşte ve tencerenin kapağı hafif aralık, ara ara üzerlerinde oluşan köpüğü alarak göğüsleri haşlayın.

* Etleri suyundan düz bir tabağa alıp, iki çatal yardımıyla didekleyin.

* Tereyağını hafif kızdırıp, toz biberi ekleyin.

* Mantıları tabaklara paylaştırın. Üzerlerine 1-2 küçük kepçe sıcak tavuk suyu gezdirin. Tavuk etlerini paylaştırın.

* Sarımsaklı yoğurt ve biberli tereyağı gezdirip, sıcak servis yapın.

2 yorum:

  1. Merhaba :)
    Instagram'ı kullanmaya yeni başladım. Ve ilk "tanımadığım ses" sizden geldi :) Teşekkür etmek isterim. Blogu gezindim biraz. İlk bakışla beğendiğimi söylemeliyim. Yazıların altında yorum görmemek canımı sıkıyor, böyle güzel bloglarda :) Hiç ses vermeden çıkıp gitmek istemedim.
    Üstelik bu yazıyla yeni bir şey de öğrendim. Teşekkür etmek gerek :)
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Bingör,

    aslında beni tanıyorsun... Henüz birbirimizi yüzyüze görmedik ama hakkımızda pek çok sey biliyoruz. Ben Pınar'ın arkadaşı Nurdan :)

    İlk bakışta beğenmene sevindim, umarım detaylı gezinince de beğenirsin. Tamamen yeme düşkümlüğünden kaynaklı, amatörce bir şeyler karalamaya çalışıyorum. Maalesef Facebook ve instagram çıktı, blog mertliği bozuldu :) Artık genelde blog yazılarına kimse pek yorum bırakmıyor. Ama sen bu bloğun ilk yorum bırakanı oldun, ben de sana teşekkürler :)

    İyi ses verdin... sevgiler!

    YanıtlaSil