4 Temmuz 2017 Salı

Cheesecake yapmaktan korkmayın!

Daha önce denemeyi neden hep erteledim bilmiyorum? Aslında bu sorunun cevabını biliyorum: becerememekten korktum! Bu yüzden sorumu değiştiriyorum: Neden cheesecake yapmayı denemekten bu kadar korktum ki?

Hamurlu tariflere bulaşmaktan hep korkarım; e bu tarifte hamur yok... Malzeme listesinde "göz kararı, alabildiği kadar" gibi yuvarlak miktarlar yazan tariflerden de korkarım; e cheesecake tarifleri genelde tam ölçülü... Üstelik güzel yapılmış her çeşit cheesecake yemeyi de severim. Anlayacağınız boşuna korkmuşum.

Tatlı günlüğü bloğunun yazarı Melike İpek'in Limonlu Cheesecake tarifi instagramda karşıma çıkınca, ani bir cesaretle "yaparım" dedim ve önce eksik malzemeleri tamamlamak için eve en yakın markete koştum. Gelir gelmez de işe koyuldum. Orijinal tarife birebir uyarak yaptım ve sonuç ilk deneme için gayet başarılı oldu. Artık yemeklerin ortaklaşa yapıldığı toplantılarda ben hemen tatlı için kaldırıyorum elimi. Zira limonlu ferah tadıyla bu cheesecake özellikle sıcak yaz günlerinde çok iyi gidiyor.


LİMONLU CHEESECAKE
12 DİLİM

2 paket Eti burçak bisküvisi
75 gr tereyağı
400 gr labne peyniri
4 çorba kaşığı süzme yoğurt
2 adet yumurta
3/4 su bardağı tozşeker
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
-limon sosu için-
1 su bardağı limon suyu
1 su bardağı su
1 paket vanilya
1 limon kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı şeker

* Bisküvileri ince kırıklı olana kadar robottan geçirin. Tereyağını çektiğiniz bisküvilere ekleyip, karıştırın.

* 23-25 cm'lik kelepçeki bir kek kalıbının tabanına yağlı kağıt yayın. Hazırladığınız bisküviyi yayıp, iyice sıkıştırın. En az yarım saat buzdolabında bekletin.

* Kremayı hazırlamak için labne peyniri, süzme yoğurt ve vanilyayı mikserle çırpın.

* Teker teker yumurtaları ekleyip, karışıma yedirin.

* Şekeri ilave edip, biraz daha çırpın.

* Son olarak un ve nişastayı ekleyip, tekrar karıştırın.

* Kalıbı buzdolabından alıp, hazırladığınız kremayı dökün. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında, ortası hafif sallanana kadar, yaklaşık 30-35 dakika pişirin.

* Fırını kapatıp, kapağını hafifçe aralayarak cheesecake'i fırında soğumaya bırakın.

* Limon sosunu hazırlamak için su, şeker, nişasta ve limon kabuğu rendesini orta ateşte ve karıştırarak pişirin.

* Kaynamaya başlayınca ocaktan alın. Limon suyu ve vanilyayı ekleyip, karıştırın.

* Sosunuz soğuduktan sonra pişirdiğiniz cheesecake'in üstüne dökün ve kekinizi buzdolabında bir gün dinlendirin.

* Kalıbınızın kelepçesini açıp, cheesecake'i servis tabağına alın ve dilimleyin. Limon dilimleri ile süsleyerek servis yapın.

Not: Ben fırına vermeden önce kalıbımın etrafını 2 katlı folyo ile sardım ben. Buna rağmen etrafı hafif kızardı. Belki benim fırınımla ilgili bir durum ama bence özellikle ilk deneme için siz de bunu deneyin. 

Tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder