23 Temmuz 2014 Çarşamba

Kabak Çorbası... Ve daha fazlası

Bazı tariflerim var benim; özü aynı olan ama şekilden şekile girebilen. İşte aşağıda tarifini verdiğim Kabak Çorbası da bunlardan biri. Bu çorbayı, mevsime uygun olarak, aynı yöntemle havuç, kereviz, patates, brokoli ile de pişirebilirsiniz. Ben yapıyorum, şahane oluyor!

Ailece çorbacıyız biz. Kışın mutlaka her gün, yazın da midemiz her "çorba istiyorum" sinyali verdiğinde bizim mutfakta çorba pişer. Dün öğleden sonra aklıma düşen "bugün ne pişirsem?" sorusuna cevap dolaptaki 2 kabaktan geldi. Ve midemiz uzun zamandır yapmadığım Kabak Çorbası ile şenlendi.


Kabak Çorbası
4 kişilik

2 adet kabak (soyulmuş, iri küp şeklinde doğranmış)
3 kaşık tereyağı
1,5 kaşık un
1 su bardağı süt
3-4 sap dereotu (ayıklanmış, ince kıyılmış)
tuz, taze çekilmiş karabiber

* Kabakları tencereye alıp, üzerine 2 parmak çıkıncaya kadar su ekleyin. Tencereyi orta ateşe alıp, kapağını aralık kapatın. Kabakları yumuşayıncaya kadar, yaklaşık 15 dakika haşlayın.

* Haşlanan kabakları el blendırı yardımıyla, haşlanan suyunun içinde iyice ezin.

* Ayrı bir tencerede yağı eritip, unu ekleyin ve orta ateşte, unun kokusu çıkıncaya kadar, yaklaşık 5 dak. kavurun.

* Tencereyi ateşten alın. Karıştırmaya devam ederek, yavaş yavaş sütü akıtın.

* Tencereyi tekrar ateşe koyun. Karıştırmaya devam ederek ezdiğiniz kabakları ekleyin. (bu aşamada süt ve su kullanarak, çorbanızı istediğiniz kıvama getirebilirsiniz.)

* Eğer çorbanızda topaklar kaldıysa tekrar blendırdan geçirin veya süzün.

*  Tuz ve dereotu ekleyip, ısıtın. Arzu ederseniz karabiber ekleyerek sıcak servis yapın.

Not: Ben köyden gelen ve "erinmiş yağ" adı verilen tereyağını kullanıyorum. Erinmiş yağ, ısıtılarak köpüğü ve tortusu ayrılmış tereyağı demek. Bu yağ, kabak çorbasında kullandığım şekliyle kullanıldığında, çorbalara krema tadı veriyor. Bu çorbayı içip, bana tarifini soran herkesin "ne kadar krema koydun?" diye sorbasının nedeni de bu :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder