7 Kasım 2014 Cuma

Çağırınca gelen kokoreç

Bazı lezzetler vardır; ya severek yersiniz ya da ağzınıza bile sürmezsiniz. Yani ortası, bi tadına bakayım durumu yoktur. Kokoreç de bu lezzetlerden biri. Bizim çevremizde de, "kokoreç sever misin?" sorusuna "offf, bayılırım", "sevilmez mi hiç!", "kokusu geldi burnuma" cevabını verenler olduğu kadar "ağzıma bile sürmem", "hiç yemedim ama yemem de" diyenler de var elbette. İşte, ayıla bayıla yiyen arkadaşlarla, arada bi kokoreç partisi yapıyoruz bizim evde. Ne mutlu ki, şimdiye kadar beğenmeyen olmadığı gibi, partilerin ünü de gitgide yayılıyor...

Tariften önce gelelim hikayenin başına: Parti günü kararlaştırılınca (ki genelde bir Cuma ya da Cumartesi akşamı oluyor), ilk iş kokoreçleri çağırıyorum ben. Onlar da benim istediğim saatte gelip, kapıyı çalıyorlar. Yok yahu, aklım gayet başımda. Şaka da yapmıyorum...

Eğer kokoreçinizi banvitburada.com’dan aldıysanız, hikaye tam da böyle oluyor. Siteye girip, kokoreçleri sepetinize atıyorsunuz. Sonra gelmelerini istediğiniz günü ve saati seçiyorsunuz. Onlar da, gitme vakti gelince sizin eve en yakın Banvit deposundan yola çıkıp, onlar için özel olarak hazırlanan konforlu bir Smart’ın arkasında size geliyorlar. Sonrası size kalmış...

Şimdi gelelim benim Banvit Kokoreç tarifime:


Ekmekarası Kokoreç
2 yarım ekmek arası

1 paket Banvit Kokoreç
1 adet ekmek (enine 2'ye kesilmiş)
2 kaşık tereyağı (veya 3 kaşık zeytinyağı)
4-5 adet tatlı sivribiber (ince doğranmış)
1 adet büyük boy domates (kabuğu soyulmuş, küçük küp doğranmış)
Arzu ettiğiniz baharatlar (kimyon, kekik, sevenler için acı pul biber olmazsa olmaz)

* Kokoreç dilimlerini, kesme tahtası üzerinde ince ince doğrayın.

* Yağı tavaya koyup, ısıtın. Sivribiberleri ekleyip, orta ateşte ve karıştırarak 4-5 dakika soteleyin.

* Doğradığınız kokoreçleri ekleyip, ara ara karıştırarak, 5 dakika kavurun.

* Paketin içinden çıkan baharatı ve arzu ettiğiniz miktarda ilave baharat ekleyip, karıştıramaya devam ederek 5 dakika daha soteleyin.

* Domatesleri ekleyip, karıştırarak, 2 dakika daha soteleyin.

* Ekmek parçalarına bir kesik atıp, arasını açın. Açtığınız ekmekleri önce tavadaki kokoreçe bastırıp, hafifçe suyunu emdirin. Ardından aralarına tavadaki kokoreçi paylaştırın. Kolay yenmesi için yağlı kağıtla sarıp, sıcak servis yapın.

Not 1: Kokoreçi mangalda veya fırında da pişirebilir, porsiyon olarak tabakta da servis edebilirsiniz. 

Not 2: Banvit Kokoreç'in 1 paketi 300 gr. Açlık durumunuza göre, 1 paketle 3 kişi de doyabilir.


Not 3: Ben kokoreç yiyeceğimiz gün yanına bir de nar ekşili kaşık salatası yapıyorum. Ya da yoğurtlu salataları tercih ediyorum. İçecek olarak favorimiz de bira veya şalgam suyu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder