13 Kasım 2014 Perşembe

Pırasanın fırın hali: Fırında Pırasa Mücveri

Şöyle az pirinçli, hafif ekşili zeytinyağlısına bayılırım pırasanın. Hem yeni pişmiş ılık haline hem dolaptan çıkmış soğuğuna. Gel gör ki, evde benden başka zeytinyağlı pırasa yiyen yok! Aslında pırasayı seven de...

Durumun böyle olduğunu bile bile, 1 kilo pırasa aldım pazardan. Bu kez, en azından eşime, pırasayı severek yemesini sağlayacak bi yemek yapmaya kararlıydım.

Aklıma ilk gelen mücver tarzı bir şey yapmak oldu. Madem kabak mücveri bayılarak yiyordu, bunu da severdi herhalde? Ama sonra canım kızartma yapmak istemeyince vazgeçtim bu fikirden. Sonra da mücveri fırında pişirmeye karar verdim.

Sanal alemdeki lezzetli adreslerde şöyle bi gezinince, pek çok Pırasa Mücver tarifi buldum. Temelleri aynı olmakla birlikte, ölçüleri, malzemeleri birbirinden farklı onlarca tarif. Birkaç sayfa gezindikten sonra anladım ki, ben de kendi tarifimi kendim yaratmalıyım.

Sonunda ana malzemesi pırasa olan bu tarif çıktı ortaya. Eşim bayıla bayıla tam 3 dilim yedi. Anlaşılan o ki, bu kış bol bol pırasa alacağım...


Fırında Pırasa Mücveri
9 dilim

1 kg pırasa (sadece beyaz kısımları, ince doğranmış)
1 büyük boy havuç (rendelenmiş)
1 büyük boy patates (rendelenmiş)
3 yumurta
3 çorba kaşığı un
2 çay kaşığı kabartma tozu
200 gr peynir (rendelenmiş)
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı toz zencefil
Tuz, katabiber (taze çekilmiş)

* Zeytinyağını bir tencerede ısıtıp, pırasaları ekleyin. Orta ateşte ve ara ara karıştırarak, pırasalar sönene kadar, yaklaşık 20 dakika kavurun. Tencereyi ateşten alıp, pırasaları ılınmaya bırakın.

* Yumurtaları çırpıp, unu ve kabartma tozunu ekleyin ve çırpmaya devam ederek iyice karıştırın.

* Ilınan pırasalara havuçları ve patatesleri katıp, karıştırın.

* Pırasalı malzemeyi yumurtalara ekleyin. İstediğiniz çeşit peyniri  ve baharatları katıp, iyice karıştırın.

* 30x30 cm ebatlarında kare bir fırın kabının tabanını ve kenarlarını zeytinyağı ile yağlayıp, hazırladığınız karışımı dökün. Üzerini kaşıkla düzeltin.

* Önceden ısıtılmış 170 derece fırında, üzeri kızarana kadar, yaklaşık 30-35 dakika pişirin.

* Fırından çıkarıp, en az 15 dakika dinlendirin. Dilimleyerek servis yağın.

Not 1: Bu tarifte dolabınızdaki peynir çeşitlerinden istediğinizi kullanabilirsiniz. Beyaz peynir, kelle peyniri, kaşar peyniri... Ben kelle peyniri ve çerkez peyniri karışımı kullandım.

Not 2: Yemeğe katacağınız tuzu, kullanacağınız peynirin tuzluluk oranına göre ayarlamaya dikkat edin

Not 3: Yemeğinizi fırından çıkardıktan sonra dinlendirme işlemini ihmal etmeyin. Çok sıcakken dilimlemesi ve servis etmesi zor olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder