15 Kasım 2014 Cumartesi

Kışa karşı doğal antibiyotik

Bu tarif geçen seneden beri çokça dolanıyor ortalıklarda. Ben de bu sene yapmaya kararlıydım ama geç kaldım! Dün başlayan boğaz ağrısı ve hafif öksürük "hadi" deyince koyuldum anca işe. Bugün hemen hazırlayıp, dolaba koydum. Yarından itibaren ailecek kaşıklamaya başlayacağız. Bazı akşamlar da, birkaç kaşığını sıcak suyla karıştırıp, çay gibi içeriz herhalde...


Zencefilli Bal
500 ml

1 adet limon (dilimlenmiş)
limonun büyüklüğünde taze zencefil (soyulup, dilimlenmiş)
1 çubuk tarçın
500 ml süzme bal

* Zencefil ve limon dilimlerini kavanozun dibine yerleştirip, üstlerine çubuk tarçını koyun.

* Balı akıtıp, kavanozun ağzını sıkıca kapatın ve kavanozu buzdolabına koyun.

* Ertesi gün balınız su gibi bir kıvam alacak. Bundan sonra kaşıklayarak ya da 1-2 tatlı kaşığını bir fincanda sıcak su ile karıştırarak çay gibi tüketebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder