16 Haziran 2014 Pazartesi

Ferah ferah salata


İş seyahatinde ya da tatil dönüşünde... yolunun geçtiği şehirde, eğer o gün pazar kurulmuşsa mutlaka uğrayacaksın. Sebze-meyve için değil, en çok da kilere koyulacaklar için. Tarhana olur, kuskus olur, erişte olur, kurutulmuş otlar olur... Benim yaz ayları için favori salatalarımdan olan bu tarifte de ev eriştesi var. Ben kuskusumu ve eriştemi, tatil dönüşü özellikle denk getirdiğim Cumartesi günü Balıkesir pazarından alıyorum. Baştan söyleyeyim, marketlerde satılan makarna-eriştelerle olmuyor aynı lezzet, yani ev eriştesi bu tarifin olmazsa olmazı! 2 sene kadar önce bir arkadaşımdan öğrenmiştim. O adını söylemeyince ben "Erişteli Cacık" deyiverdim.

Erişteli Cacık
4-6 Kişilik
500 gr ev eriştesi
5-6 adet salatalık
300 gr yoğurt
2 çorba kaşığı kuru nane

* Erişteyi tuzlu bol suda, hafif diri kalacak şekilde, yaklaşık 8-10 dak. haşlayın. Soğuk sudan geçirip, süzün.

* Salatalıkların kabuklarını alacalı soyup, rendenin iri tarafıyla rendeleyin.

* Haşlanmış erişte, rendelenmiş salatalık, yoğurt ve naneyi iyice karıştırıp, servis tabağına alın.

not: damak tadınıza uygun olarak, malzeme miktarlarını istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Daha bol salatalık, daha bol yoğurt ya da daha bol nane...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder