14 Aralık 2014 Pazar

Fırında Hamsili Pilav

Her şey Turkmax Gurme'deki Sedef'li Lezzetler programıyla başladı. Kanallar arasında gezinirken denk geldim programa. Aslında tarifi de ortasından yakaladım. Tam da Sedef İybar, tencerede kavurduğu soğan ve çamfıstıklarına pirinci eklerken. O pirinci kavurdukça, soğanın kokusu geldi sanki burnuma. Hamsileri fırın kabına dizdikçe balığın tadı...

Hayır, daha önce hiç Hamsili Pilav pişirmemiştim. Ve hatta bugüne kadar sadece bir kez yemişliğim vardı. Ama bunlar denememe engel değildi ki... Yolun hemen karşısındaki markette de bana yetecek kadar hamsi olduğunu öğrenince, hemen koyuldum işe.

Sonuç umduğumdan çok daha güzel oldu. Hamsinin tadı pilavın tadını bastırmadığından bence kullandığım miktar tam yerindeydi. Eşimden ve paylaştığım komşularımdan da "olur" aldı. Bundan böyle hamsi zamanı Hamsili Pilav illa ki pişirilecek yemeklerimdendir...


Fırında Hamsili Pilav
3-4 kişilik

800 gr hamsi
100 ml zeytinyağı
1 adet kuru soğan (yemeklik doğranmış)
25 gr çam fıstığı
200 gr pirinç
40 gr kuşüzümü
400 ml su
1 tatlı kaşığı kuru nane
1/2 demet dereotu (ince kıyılmış)
Mısır unu
1 çay kaşığı karabiber
Tuz (arzu edilen miktarda)

* Pirincinizi ve kuş üzümlerini ayrı ayrı kaplarda sıcak suya koyun.

* Hamsileri temizleyip, kılçıklarını çıkarın. İyice yıkayıp, sularının iyice süzülmesi için bir süzgece alın.

* Zeytinyağının ısıtıp, soğanları ekleyin. Orta ateşte ve ara ara karıştırarak, soğanlar yumuşayana kadar, yaklaşık 5 dakika soteleyin.

* Çam fıstıklarını ekleyip, arada karıştırmaya devam ederek, fıstıklar pembeleşinceye kadar, yaklaşık 5 dakika daha kavurun.

* Pirincinizi süzüp, unlu suyu gidinceye kadar yıkayın ve süzün.

* Tencereye pirinci ekleyin. Tuz ve karabiber serpip, birkaç kez karıştırın.

* Naneyi ve süzdüğünüz kuşüzümlerini ekleyip, karıştırın ve suyu ilave edin. Karıştırıp, tencerenin kapağını kapatın. Ateşi kısıp, pirinçler suyu çekene kadar pişirin.

* Pilavınız pişerken, fırın kabının dibini yağlayın. Kabın dibini, derisi alta gelecek şekilde hamsi ile kaplayın.

* Pilavınızı ateşten alıp, dereotunu ekleyin ve karıştırın. Bekletmeden kaptaki hamsilerin üstüne yayıp, bir kaşık yardımıyla düzeltin. Kalan hamsileri, derileri üste gelecek şekilde pilavın üstüne dizerek, iyice kaplayın.

* Hamsilerin üzerine birkaç tutam mısır unu serpin.

* Önceden ısıtılmış fırında, hamsilerin üzeri pembeleşene kadar, yaklaşık yarım saat pişirin.

* Fırından çıkardıktan sonra 5-10 dakika dinlendirip, sıcak servis yapın.


Tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.

Not 1: Pilavınız normal pirinç pilavına göre daha diri kalacaktır (zeytinyağlı dolma içi gibi). Pilavınızı piştikten sonra tencerede demlendirmenize gerek yok; fırında hamsilerin arasında demlenecek.

Not 2: Pilavın üstüne dizmek için, alttakinden daha fazla hamsi kullanmalısınız. Fırın kabının tabanına dizerken, balıkların arasında boşluk kalmamasına dikkat etmeniz yeterli. Ancak pilavın üstüne balık dizerken, balıkları hafifçe üst üste gelecek şekilde yerleştirmelisiniz. Çünkü pişen balıklar hafifçe küçüleceğinden, pilav oluşacak boşluklardan taşabilir.


2 yorum:

  1. çok güzel bir tarif bende hamsili plav pişirmek istiyordum ama nasıl olcanı bilmediğim için pişirmemiştim sayenizde hamsi pilavını ben de öğrendim teşekkürler


    YanıtlaSil
  2. Merhaba ümmügülsüm,

    ben de ilk kez bu tarifle denedim Hamsili Pilav pişirmeyi. Sonuç çok lezzetli oldu. Umarım siz de beğenirsiniz. Şimdiden afiyet olsun...

    YanıtlaSil