6 Kasım 2017 Pazartesi

Fırında Pırasa Mücveri

Aslında Bayan Taşdibi’nin bu tarifini, ilk kez birkaç hafta önce denemiştim. O kadar güzel oldu ki, fotoğrafını çekemeden koca tepsiyi hüpletiverdik. O yüzden, bu kez işimi garantiye alıp, servis etmeden önce iki dilimi ayırıp, hemen fotoğrafladım.

Maalesef pırasa bizim evde sevilen bir sebze değil. Eşim mırın kırın ederek birkaç çatal yemeyi kabul etse de, kızım denemeye bile yanaşmıyor! Hal böyle olunca, ben de pazarda pırasa tezgahlarını genelde es geçiyordum... Daha doğrusu 2 hafta öncesine kadar es geçiyordum. Bu tariften sonra pazarda kışın kendi ektiği pırasaları satan dedenin tezgahına uğramadan duramıyorum.

Bayan Taşdibi bu tarife, herhalde yapılış şekli nedeniyle Fırında Pırasa Mücveri demiş ama görüntüsüne göre isim verecek olsam ben Hamursuz Pırasa Böreği derdim. Zaten ilk denememde, “akşama ne yemek var?” diye soran kızıma “börek” dedim. Sonra da “bil bakalım içinde ne var?” oyunu oynadık. Pırasa dışında onlarca malzeme saydı. Hatta yufka bile dedi... Bu oyun devam ederken de yanında ayranla iki dilimi afiyetle mideye indirdi. Sonunda pırasayı duyunca yüzü biraz buruştu ama “güzelmiş” demekten de geri kalmadı.

Pırasa yemeyenlere güzel bir alternatif olan bu tarifi, bir bardak ayranla ana öğünlerde yiyebilir, çayın yanında misafire de ikram edebilirsiniz. Hatta küçük bir dilimi, bir akşam davetinde et yemeğinin yanında garnitür ya da başlangıç yemeği olarak bile sunulabilir.

Şimdi sırada aynı tarifin kabaklısını denemek var. Bayan Taşdibi de öyle yapmış!



FIRINDA PIRASA MÜCVERİ
16 DİLİM

1 kg pırasa (ince halka doğranmış)
5-6 sap taze soğan (ince doğranmış)
Yarım demet nane (yapraklanmış, ince doğranmış)
Yarım demet dereotu (yapraklanmış, ince doğranmış)
4 yumurta
Yarım çay bardağı zeytinyağı
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
200 gr beyaz peynir rendesi
Çörekotu ve susam (üzeri için)
Tuz, karabiber (taze çekilmiş)

* Pırasaları bir tencereye alıp, tencerenin kapağını kapatın. Orta ateşte ve ara ara karıştırarak, yumuşayıncaya kadar pırasaları kendi suyunda pişirin.

* Pırasaları bir kaba alıp, ılınıncaya kadar bekleyin. Çörekotu ve susam hariç kalan tüm malzemeyi pırasaya ekleyip, iyice karıştırın. Böylece dökülecek kıvamda bir harç elde etmiş olacaksınız.

* Küçük boy fırın tepsisine yağlı kağıt serin. Hazırladığınız harcı bir kaşık yardımıyla tepsiye boşaltın.

* Harcın her yeri aynı kalınlıkta olacak şekilde tepsiye yayın. Üzerine çörekotu ve susam serpin.

* Önceden ısıtılmış 175 derece fırında, üstü kızarana kadar, yaklaşık yarım saat pişirin.

* Tepsiyi fırından çıkarıp, hafif ılınıncaya kadar dinlendirin. Dilimleyerek servis yapın.

Not 1: Beyaz peynir yerine evde kalmış çeşitli peynir kırıklarını ya da kaşar loru da kullanabilirsiniz.

Not 2: Tuz miktarını kullandığınız peynirin tuz oranına göre ayarlamaya dikkat edin.

Not 3: Eğer glutensiz besleniyorsanız, orijinal tarifteki gibi nohut unu ya da karabuğday unu gibi farklı unlar kullanabilirsiniz.

Tarifin orijinaline Taşdibi Fırın’ın instagram hesabından, buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Siz mükemmellsiniz uzun zamandır takip ediyorum çok başarılı tarifleriniz. Çoğunu denedim bir defa bile kötü bir sonuç ile karşılaşmadım. Elinize kolunuza sağlık.

    Bende sizi kendi yemek siteme beklerim. Bu arada ismim Hatice dönüş yaparsanız sevinirim :)

    site adresim : yemek-ye.net

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Hatice Hanım,

    yorumunuz için teşekkürler... Aldığınız güzel sonuçlara da sevindim :)

    sevgiler

    YanıtlaSil