10 Nisan 2020 Cuma

Bulut Gibi Havuçlu Muffin

Nice zamandır aklımdaydı havuçlu kek yapmak. Bir ara ne sık yapardım oysa! Nedense sonra uzunnn bi ara verdim...

İşte tam da havuçlu kek diye diye ortalıkta dolaşırken, instagramda yeni takip etmeye başladığım @jarlovein’in tarifi düştü önüme. @uğurluahmet’ten öğrendiği tarifi 290 ml’lik güzel kavanozlarda pişirmiş o. Ben elimdeki büyük boy kağıt muffin kalıplarını kullandım. Ama onun dışında, paylaştığı tarife gramı gramına uydum. 5 tane büyük muffin çıktı bu ölçüden.

Şunu söyleyebilirim ki, bu havuçlu kek bulut gibi. İçi hafif nemli ve yumuşacık. Yani tam benlik. Ama sanırım tarçın miktarını biraz arttıracağım gelecek seferlerde...

Paylaşım için teşekkürler @jarlovein  Birilerinin evinin mis gibi tarçın kokmasına vesile olmak için, ben de paylaşıyorum tarifi. 



HAVUÇLU MUFFİN
5 büyük boy

125 gr ince rendelenmiş havuç
125 gr un
65 ml sıvıyağ
1 adet yumurta
100 gr tozşeker
10 gr kabartma tozu
40 gr iri kırıklanmış ceviz
2 gr tarçın


* Yumurta ve şekeri bir çırpma kabına alıp, yüksek devirli mikserle, şeker eriyip yumurta iyice kabarana kadar çırpın. (Şekerin kolay erimesi için bu aşamada 1-2 çorba kaşığı su ekleyebilirsiniz)

* Mikserin hızını düşürüp, yavaş yavaş sıvıyağı ekleyin ve karıştırın.

* Havuçları ekleyip, kaşıkla karıştırın ve 5 dak. dinlendirin.

* Un, kabartma tozu ve tarçını eleyerek ekleyin. Ve bir spatula yardımıyla, alttan üste katlayarak karıştırın.

* Son olarak cevizleri ekleyip, bir kez daha karıştırın.

* Karışımı muffin kalıplarına paylaştırıp, önceden ısıtılmış 175 derece fırında, ortasına batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar, yaklaşık 20 dak.pişirin.

* Fırından çıkardığınız kekleri bir tel üzerine alıp, soğuyana kadar dinlendirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder